آندره‌آ پیرلو


MR.Perfect

آندره‌آ پیرلو هافبک ملی پوش ایتالیایی است و هم اکنون با شماره ۲۱ برای باشگاه یوونتوس بازی می‌کند. وی به جهت بازی سازی و ضربه‌های آزاد استثنائی شهرت فراوانی کسب کرده‌است.

تاریخچه فوتبالی

پیرلو در سال‌های ۱۹۹۸-۱۹۹۴ و سال ۲۰۰۱ (به صورت قرضی) برای تیم برشا و در سالهای ۱۹۹۹-۱۹۹۸ وسال ۲۰۰۰ برای تیم اینتر بازی کرده‌است. وی همچنین در فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹ برای تیم رجینا (به صورت قرضی) بازی می‌کرد و از سال ۲۰۰۱ به تیم آث میلان منتقل شد.

او به همراه این تیم یک مرتبه موفق به فتح اسکودتو شد. وی همچنین به همراه تیم میلان یکبار قهرمان جام باشگاه‌های اروپا شد.

او برای تیم ملی ایتالیا در مسابقات یورو ۲۰۰۴ و در المپیک تابستانی سال ۲۰۰۰ بازی کرد و به همراه این تیم در سال ۲۰۰۰ موفق به کسب مدال برنز فوتبال مردان المپیک آتن گشت.

هم اکنون پیرلو یکی از بهترین هافبک‌های حال حاضر جهان به خصوص در سری آ به شمار می‌رود.

پیرلو در آث میلان

او دارای استعدادی فوق العاده در دادن پاسهای دقیق است. از دیگر تواناییهای این بازیکن می‌توان خلاقیت بالا و دادن پاسهای در عمق زیبا نام برد. در تیم میلان، پیرلو مرکز تیم است و بازیکنان این تیم گرداگرد توانایی‌های او در زمینه‌های مختلف مانند بازی خوانی و کنترل کردن بازی قرار دادند. پیرلو همچنین متخصص توپ‌های مرده نامیده می‌شود. او اولین گزینه برای زدن ضربات آزاد و کرنرها می‌باشد. پیرلو شگردی جدید برای زدن ضربات آزاد مرسوم کرد به این ترتیب که او با استفاده از آرایش مخصوصی که به سه انگشت بیرونی پای خود برای زدن ضربات آزاد می‌دهد توانسته‌است با رکورد بیشترین گل از ضربات آزادی را که بازیکنان میلان از اول تأسیس این باشگاه تا هم اکنون در نیم فصل اول زده‌اند تساوی کند(چهار گل در نیم فصل اول) به طوری که فقط دو نفر توانسته‌اند با این رکورد تساوی کنند(دیمیتری آلبرتینی ۳بار و فرانک ریکارد ۱ بار).

تکنیک فوتبال بازی کردن این بازیکن واقعا بی همتاست و کیفیت بازی این بازیکن هیچ گونه محدودیتی برای مربی این تیم باقی نگذاشته‌است. با این وجود چون در میلان بازیکنی مانند پیرلو از نظر خصوصیات تدافعی وجود ندارد وتنها کسانی که می‌توانند در میلان در پست او بازی کنند (گتوزو و سیدورف) دارای خصوصیات لازم یک هافبک تدافعی خلاق نیستند پیرلو به ناچار در این پست بازی می‌کند.

پیرلو در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان و ۲۰۱۰ یکی از مهره‌های اصلی این تیم به شمار می‌رفت.

دورنمای خانوادگی

آندره آ پیرلو متولد یک خانوادهٔ ثروتمند است و پدر او دارای دو مرکز بزرگ ذوب آهن می‌باشد. از آنجایی که خانواده پیرلو عاشق بازی فوتبال هستند آندره آ را در بازی فوتبال پشتیبانی می‌کردند. البته اونها هیچ وقت چیزهایی رو که پیرلو دوست نداشت به او تحمیل نمی‌کردند. پیرلو دارای یک برادر می‌باشد که ۳ سال از او بزرگ‌تر است وی همچنین خواهری دارد که ۱۰ سال از او جوانتر است.

خانواده

او یک برادر به نام ایوان دارد که از او سه سال بزرگ‌تر است و یک خواهر که از او ده سال جوانتر است. ه مسری به نام دبروآ و پسری به نام نیکولاودختری به نام آنجلا دارد.

سایر اطلاعات

نامهای مستعار

Campanellino

Trilly

Metronomo

نخستین بازی ملی

نخستین بازی برای تیم ملی ایتالیا: بازی مقابل آذربایجان

افتخارات

افتخارات المپیک: مدال برنز فوتبال مردان - المپیک ۲۰۰۴ آتن

آندره‌آ پیرلو
Andrea Pirlo in Juventus.jpg
شناسنامه
نام کامل آندره‌آ پیرلو
زادروز ۱۹ مه، ۱۹۷۹
زادگاه لومباردی، ایتالیا
قد ۱٫۷۷ m (خطای عبارت: نویسه نقطه‌گذاری شناخته نشده «�» ft خطای عبارت: عملگر < دور از انتظار in)
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی یوونتوس
شمارهٔ پیراهن ۲۱
پُست هافبک میانی
باشگاه‌های جوانان
۱۹۹۴ - ۱۹۹۵ برشا
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۱۹۹۵ - ۱۹۹۸
۱۹۹۸ - ۲۰۰۱
۱۹۹۹ - ۲۰۰۰
۲۰۰۱
۲۰۰۱ - ۲۰۱۱
۲۰۱۱ - اکنون
برشا
اینتر میلان
برشا ( آث میلان
یوونتوس
۴۷(۶)
۲۳(۰)
۲۸(۶)
۱۴(۰)
۲۸۳ (۳۲)
۳۷(۳)
تیم ملی
۲۰۰۲ - اکنون ایتالیا ۸۷ بازی و ۱۰ گل



نظرات شما عزیزان:


نوشته شده در جمعه 9 تير 1391برچسب:,ساعت 2:26 بعد از ظهر توسط Ashkan| |


Power By: LoxBlog.Com